Ga naar hoofdinhoud

Al lang had ik de wens om eens te kunnen fotograferen op Helgoland en het nabij  gelegen eilandje Dune. Nu, in januari 2016, kwam het er eindelijk van. Samen met Herbert zijn we donderdachtnacht gaan rijden; 4,5 uur naar Cuxhaven in Duitsland. Daar hadden we de veerboot, die ons in 2,5 uur naar Helgoland bracht.

Vanaf ons hotel hadden we een prachtig uitzicht op de zee en het piepkleine eilandje Düne. Met de verrekijker konden we de zeehondjes al zien liggen. Dus na het uitpakken, hebben we ons snel extra warm aangekleed en gaan lopen naar het veerbootje, wat om het half uur vaart naar Düne.

Daar loop je het strand op en zie je de zeehondjes al liggen. Wat genieten is dat. Natuurlijk moet je de nodige afstand houden (30 meter), maar dan nog, zo veel en zo dichtbij. Je weet eerst van gekkigheid niet waar je moet beginnen met fotograferen ;)

Ik had mijn grondstatief bij me en de hoekzoeker en heb dus de hele tijd voor een laag standpunt gekozen. Dat betekende wel, na 3 dagen op de knieën of buik, veel spierpijn de week erna. Maar het was meer dan de moeite waard! En natuurlijk gaan we in mei of juni terug om het spektakel van de op de rotsen broedende Jan van Genten te kunnen zien en fotograferen.

Dit bericht heeft 6 reacties

1. heel mooie beelden
    daar ik zelf deze reis op mijn verlanglijstje heb, had ik graag geweten met welke lens je deze foto’s genomen hebt
    beelden die echt doen verlangen er zelf bij te zijn !
    SUPER MOOI !!!!

1. Ha Liane, dank je wel voor je compliment! Ik heb een serie foto’s gemaakt met mijn (zware) 500mm van Canon. Maar tijdens onze fotoreis van vorig weekend ( https://www.judithborremans.com/weekend-week-2_2019/) heb ik met mijn Canon 100-400 II gefotografeerd. Die is makkelijker te dragen, je struint al snel uren over het strand) en daarmee heb je echt goede resultaten. Succes en veel plezier alvast.

2. WoW wat GE-WEL-DIG!!!
    Echt stuk voor stuk zijn het juweeltjes.
    Zo lief, en zo mooi vastgelegd.

Hoeveel zeehondjes heb je nu thuis?, ik kan me zo voorstellen dat je smelt bij het zien van zoveel liefs en het vervolgens mee wil nemen :-)